Det börjar verkligen märkas nu!

När jag vaknade i morse så var magen helt platt. När jag kände över den så var mina höftben så sjukt tydliga, det var som två handtag, det känns så skönt att jag snart är tillbaka! Jag har stått stilla på en viss siffra jätte länge förut, min kropps bekväma vikt eller något. Jag kunde äta nästan vad som helst i flera månader och sen gick jag upp i en jävla fart och hamnade på en sjukt hög vikt. Men snart är jag tillbaka igen. Jag funderar mycket på hur vikten blir när jag når min målvikt. Kommer kroppen bli bekväm där eller kommer jag få slita varje vecka för att inte gå upp? Kommer jag kunna äta tre gånger som en normal människa eller kommer jag behöva äta som om jag svälter i all framtid? Min kropp var ju bekväm på 10-15 kg mer än målet. Jag känner mig faktiskt inte ens rädd, jag känner mig spänd och förväntansfull på hur kroppen kommer reagera och framför allt på hur jag kommer se ut! 
 
Något jag är nervös över är att mina revben och höftben börjar stå ut en hel del nu, hur ser det ut sen? När jag var yngre och började svälta för första gången så stod mina revben ut så det första man såg när jag stog på sidan med ett linne på mig var hur det stack ut revben och om man jämförde där revbenen var och där magen var så skildes det kanske 3-4 cm. Så det var ju sjukt tydligt hur mycket revbenen verkligen syndes, jag vill ju inte se sjuk ut. Jag vill ha en mage som är platt och står ut lika mycket överallt, eller ja, pytte lite gör såklart inget. Min kropp blir naturligt såhär, och då väger jag ändå över det normalviktiga BMI. Samma sak med revbenen på ryggen, även dom börjar synas nu. Magen går nog att fixa med muskler! Jag är sååååå förväntansfull! 

Kommentera här: