Förvirrad

Hej. Jag är tillbaka i banorna nu och har börjat 50 dagar utan socker (Cola zero och liknande är dock tillåtet men inte godis osv). Jag började i måndags tillsammans med ifiwerethinn.blogg.se. Jag mår faktiskt jätte bra, det känns knappt som att jag ätit nyttigt och strikt utan det går bara automatiskt! Jag har mer och mer bytit ut vegetariskt mot veganskt. All mat jag lagat den senaste tiden är helt vegansk. Jag dricker fortfarande komjölk och äter smör och ost men det är väl det enda jag har kvar att byta ut. Det känns så skönt och fräscht. 

Jag har haft konstant ångest i flera dagar nu utan att förstå varför. Det finns ju ingenting som jag mår så dåligt över, jag är liksom inställd på att ta allt som det kommer men jag antar att jag omedvetet har ångest för jobbsökandet och andra vuxengrejer. Det känns som att jag blivit knuffad nerför ett berg och faceplantat i marken. Så märkligt att man inte får någon mer hjälp, man går liksom från att gå i skolan där alla stöttar och hjälper, sen släpper alla taget på en gång. Där står jag helt vinglig och förvirrad utan utan någon form av stöttning och hjälp i sikte. Men jag antar att man får växa upp direkt, jobbigt att det hände över en natt bara..

Detta är i alla fall min drömkropp. Tränad och smal. Längtar efter att träna. Mitt mål är inte så långt borta. Hälsosam, vegan, vältränad och lycklig.  



1 lisses:

skriven

Men cola zero innehåller ju socker och sötningsmedel är ju värre än socker
Sluta fuska

Svar: Men inget socker jag går upp i vikt av. Dra ner på sockret behövs därför väljer jag att ta till sötningsmedel att vänja mig av med istället för vanligt socker. Var alltså utan vanligt socker
Pssst... If you can dream it, you can do it.

2 pia:

skriven

Vegan är inte komjölk och ost och dricker inte cola zero

Svar: Snackade om alternativ till kött som var veganskt. Inte mjölken i latten, är påväg till att bli vegan, är INTE vegan ÄN.
Pssst... If you can dream it, you can do it.

Kommentera här: