Någon med samma problem?

Idag hoppades jag på att gå ner till nästa siffra men jag vaknade vätskefylld.. Det är så frustrerande när jag var så nära. Min läppar, fötter, lår och händer spänner av svullnad. Det är så obehagligt! Jag gick från X2,1 till x2,5 och jag funderar på varför. Jag drack massor med vätska igår för att undvika vätskebrist för då samlar kroppen på sig. Läkarbesöket skjuter jag upp hela tiden, jag vet inte om det är för jag är rädd för resultatet eller om jag bara prioriterar annat men det är nog lite av varje. 

Jag får helt enkelt testa och se, hälla i mig vätska och hoppas att det som stannat kvar följer med ut haha. I helgen får jag skippa salt och kolhydrater så gott jag kan och ta tag i läkarbesöket. 

Igår åt jag under 1000 kcal, drack mycket vatten och somnade i en skapligt bra tid så det är väl helt enkelt det jag får göra idag med. Ska även testa duscha super varmt så jag svettas ut överflödig vätska. Så jobbigt, ingen annan som har samma problem som mig?! Känner mig så ensam..

1 Summerskinny.blogg.se:

skriven

Du är inte ensam! Det där har hänt mig massor av gånger. Det är otroligt tråkigt och det kan vara en Miljon olika anledningar; oro, stress, för mycket vatten, för lite vatten, mensvecka (eller som jag- alltid veckan innan) osv osv. Hoppas verkligen det släpper för dig snart!
Kram

2 Glitter:

skriven

Samlar på mig 1-2kg vätska veckan när jag ska ha mens :o Det är inte allt för kul att bli märkbart svullen :(

Men jag tycker att du ska försöka att inte bry dig så mycket om sådana små förändringar på vågen. Som du säger är det ju bara vätska och det är normalt att vätskebalansen skiftar något hekto hit eller dit från dag till dag, som summerskinny skriver här över så kan det bero på en mängd olika anledningar.
Kram!

3 Glitter:

skriven

re: Oj, 6kg? Du kanske borde kolla upp det hos läkaren om du inte redan gjort det?

4 Think Thin:

skriven

Story of my life... Händer seriöst mig jääääämt! Riktigt jäkla frustrerande... Jag har vissa dagar då jag går UPP under natten. Jag menar hur är det ens möjligt!?

Kommentera här: