Viktnedgång och lite tankar

Nu börjar vikten ta fart! Igår hade jag 3,4 kg kvar till nästa tiotalssiffra men vågen visade idag att jag är 2,5 kg ifrån nu! Jag gick alltså ner nästan 1 kg under bara 24 timmar. Om 1,2 kg har jag gått ner 10 kg sedan 1 September och då har jag gått igenom en riktig ätarhelg och en förjävla viktplatå. Jag har hållt mig från socker och kan faktiskt ärligt talat säga att sockerberoendet är påväg att lämna mig mer och mer. Det kommer säkert ta något år att bli helt fri från beroendet men jag känner att det börjar släppa riktigt bra! Om jag går tillbaka och ser hur jag mådde efter 1 September med den helt sjuka abstinens huvudvärken så vill jag aldrig plåga mig igenom det igen. Det är nog den största motivationskällan till att jag kämpar vidare nu när jag kommit någonstans. Min målvikt med såklart.
 
Jag har insett nu hur otroligt viktigt det känns för mig att ha en ren kropp. Att kroppen inte är uppbyggd på dålig mat, även om jag inte går upp i vikt av onyttiga saker så vill jag inte heller leva så. Fast hur viktigt det än är för mig att vara ren i kroppen så är vikten och smalhet ännu viktigare. Jag vill inte heller dricka, jag vill inte skada min kropp mer. Men ändå känner jag suget efter alkohol. Jag har antagligen något problem med mina njurar, eller en av dom, jag ska till läkaren sen och det skrämmer mig.. Alkohol är inte så smart när jag redan misstänker att något är fel. Och nu är det Halloween, vilket betyder fest. Jag vet inte alls hur det kommer bli. Kommer jag skita i allt och dricka ändå? Kommer jag tänka på mina njurar och tacka nej? Kommer jag tänka på att vara ren i kroppen? Tänk om jag går upp allt jag gått ner? 
 
Aja, summan av inlägget > Jag har just nu 2,5 kg ifrån nästan tiotalssiffra. Jag är 1,2 kg ifrån att ha gått ner 10 kg sen första September. Jag känner att sockret inte styr mitt liv till 100% längre. Jag är orolig ifall jag har problem med min/mina njure/njurar. Och ikväll är det fest överallt, vet inte om jag ska gå på någon eller stanna hemma.
 

Kommentera här: